سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا در سپاس گفتن را بر بنده‏اى نمى‏گشاید حالى که در نعمت را به روى او ببندد ، و در دعا را بر روى او باز نمى‏کند و در پذیرفتن را بر وى فراز . و در توبه را به روى بنده نمى‏گشاید و در آمرزش را بر وى به‏بندد و استوار نماید . [نهج البلاغه]

از فرش به عرش

 

به نام خدا

فضائل صلوات(قسمت چهارم)

رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمودند: همانا ملکی از جانب خدا پیش من آمد و گفت خدایت فرمود آیا راضی نمی شوی که هر کس از امتت بر تو صلوات فرستاد من ده بار بر او صلوات بفرستم و هر کس بر تو سلام کرد ده بار بر او سلام کنم؟ گفتم بله.

(کنز الاعمال493/1).

رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: بگوئید اللّهم صل علی محمّد و آل محمّد کما سلّمت علی ابراهیم و علی آل ابرهیم انک حمید مجید(خداوند درود بفرست بر محمّد و آل محمّد همانگونه که سلام فرستادی بر ابراهیم و خاندان ابراهیم همانا تو پسندیده و ستایش شده ای).(کنز الاعمال495/1).

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند: ای مردم در بین شما آن کس که در دنیا بیشتر بر من صلوات فرستاده است از گرفتاریها و ایستگاههای قیامت زودتر نجات پیدا می کند.

(کنز الاعمال504/1.)

ادامه دارد...

منبع: کتاب درمان با قرآن، نویسنده،شیخ احمد رضا آقا دادی، انتشارات شهید حسین فهمیده




سید مصطفی سیدی ::: جمعه 89/6/12::: ساعت 12:26 عصر

 

به نام خدا

فضائل صلوات(قسمت سوم)

امام رضا(ع) از قول رسول خدا(ص) فرمودند: کسی که در روز جمعه صد بار بر من صلوات فرستد خداوند شصت حاجتش را بر آورد سی تا از آنها برای دنیا و سی تا را بری آخرت.(ثواب الاعمال/334.)

امام صادق (ع) فرمودند: رسول خدا(ص) فرمودند: صدای خود را برای صلوات بر من بلند کنید زیرا این کار نفاق را از بین می برد.(ثواب الاعمال/340.)

رسول خدا(ص) فرمودند: هر کجا که بودید بر من صلوات بفرستید زیرا صلوات شما به من خواهد رسید.(کنز الاعمال489/1.)

رسول اکرم(ص) فرمودند: کسی که اسم من به نزد او ذکر شود و بر من صلوات نفرستد بی تردید دچار شقاوت شده است.(کنز الاعمال491/1.)

رسول اکرم(ص) فرمودند: آن کس که به نزد او یاد من میان آید و او فراموش کند که صلوات بر من بفرستد راه بهشت را فراموش کرده است.(همان.)

رسول اکرم(ص) فرمودند: بر من صلوات بفرستید زیرا صلوات شما بر من موجب طهارت شماست.((کنزالاعمال492/1)

رسول خدا(ص) فرمودند: بر من صلوات بفرستید که در عوض خداوند بر شما صلوات می فرستد.(همان.)

ادامه دارد...

منبع: کتاب درمان با قرآن، نویسنده،شیخ احمد رضا آقا دادی، انتشارات شهید حسین فهمیده

 




سید مصطفی سیدی ::: جمعه 89/6/12::: ساعت 12:25 عصر

 

به نام خدا

فضائل صلوات(قسمت دوم)

عبد السلام بن نعیم به امام صادق(ع) گفت:من وارد خانه خدا شدم و هیچ دعایی در آن وقت بجز صلوات بر رسول خدا(ص) در ذهنم نبود.حضرت فرمودند: هیچ کس کاری بهتر از تو انجام نداده است.(کنز العمال489/1.)

رسول اکرم (ص) فرمودند: نزدیک ترین مردم در قیامت به من کسی است که بیشتر در دنیا بر من صلوات فرستد.(همان.)

رسول اکرم(ص) فرمودند: بخیل ترین مردم کسانی هستند که وقتی در حضور آنها ذکر می شوم بر من صلوات نفرستند.(ثواب الاعمال/332.)

حضرت علی(ع) فرمودند: تمام دعاها در پرده حجاب بسر می برند و مستجاب نمی شوند مگر این که دعا کننده بر محمّد و آل او بفرستد.(ثواب الاعمال/334.بحارالانوار58/94.)

صباح بن سایه می گوید: امام صادق(ع) فرمودند: نیم خواهی چیزی به تو یاد دهم که خداوند صورتت را از آتش جهنم حفظ کند؟عرض کردم چرا. فرمود: بعد از طلوع فجر صد بار بگو«اللهم صل علی محمّد و آل محمّد» تا خدا صورتت را از گرمای جهنم حفظ کند.

ادامه دارد...

منبع: کتاب درمان با قرآن، نویسنده،شیخ احمد رضا آقا دادی، انتشارات شهید حسین فهمیده

 




سید مصطفی سیدی ::: جمعه 89/6/12::: ساعت 12:25 عصر

 

به نام خدا

فضائل صلوات(قسمت اول)

امیر المومنین(ع) فرمودند: صلوات بر پیامبر(ص) گناهان را نابود می کند بهتر از نابود کردن آب آتش را.(ثواب العمال/330.)

حضرت صادق(ع) فرمودند: هرگاه ذکر پیامبر خدا(ص) در میان آمد،زیاد بر او صلوات بفرستید.زیرا هر کس یک صلوات بر او بفرستد خداوند در هزار صف ملائکه هزار صلوات بر آن گوینده فرستند پس هیچ چیزی از مخلوقات خدا نماند مگر این که به خاطر صلوات خدا و ملائکه بر آن بنده صلوات فرستند. بی تردید جز جاهل مغروری که خداوند و رسول از او بیزاری می جویند.(ثواب العمال/330/بحارالانوار57/94.)

امام صادق(ع) از قول پدران گرامیش علیهم السلام نقل کرده که پیامبر خدا(ص) فرمود:من در روز قیامت کنار میزان می ایستم پس کسی که اعمال بدش بر اعمال حوبش سنگینی کرد من صلوات هایی که در دنیا بر من فرستاده است را می آورم و کفه اعمال حسنه اش را سنگین می کنم.(ثواب الاعمال/330.بحارالانوار/56/92.)

ادامه دارد...

منبع: کتاب درمان با قرآن، نویسنده،شیخ احمد رضا آقا دادی، انتشارات شهید حسین فهمیده




سید مصطفی سیدی ::: جمعه 89/6/12::: ساعت 12:24 عصر

 

به نام خدا

فضائل صلوات(قسمت ششم)

رسول خدا(صلّی الله علیه و آله) فرمودند: جبرئیل امین از مقابل عرش بر من ندا زد: ای محمّد خدای رحمان به تو می فرماید: کسی که در تو در مقابلش ذکر شوی ولی بر تو صلوات تفرستد داخل آتش گردیده است.(کنز الاعمال507/1).

رسول الله(صلّی الله علیه و آله) فرمودند: هر گروهی که برای ذکر خدای متعال با یکدیگر همنشین شوند ولی بر پیامبرشان صلوات نفرستند این مجلسشان موجب حسرت خواهد بود.(همان/508).
امام رضا(علیه السّلام) فرمودند: آن کس که قدرت ندارد گناهش را محو کند پس زیاد بر محمد و آل محمد صلوات بفرستد زیرا این کار گناهان را نابود می کند.(بحار الانوار47/94).

رسول خدا(صلّی الله علیه و آله) فرمودند: کسی که بگوید: صلی الله علی محمّد(خدایا بر محمّد صلوات بفرست) و صلوات بر آل محمّد نفرستد حتی بوی بهشت را نیز نمی یابد و در حالی که بوی بهشت از پانصد سال راه به مشام می رسد.(همان).

از امام باقر و یا امام صادق(علیه السّلام) روایت است که فرمودند: در قیامت سنگین ترین چیزی که در ترازوی اعمال گداشته می شود صلوات بر محمد و آل محمد است.(بحار الانوار49/94).

ادامه دارد...

منبع: کتاب درمان با قرآن، نویسنده،شیخ احمد رضا آقا دادی، انتشارات شهید حسین فهمیده




سید مصطفی سیدی ::: جمعه 89/6/12::: ساعت 12:19 عصر

   1   2      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 10


بازدید دیروز: 7


کل بازدید :33872
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
سید مصطفی سیدی
به وب لاگ از فرش به عرش خوش آمدید.
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>لینک دوستان<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<