سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدکاران، جز با همانندان خود، دوستی نمی کنند . [امام علی علیه السلام]

از فرش به عرش

 

به نام خدا

نماز های ایّام هفته

 

« نماز های ایّام هفته هر کدام مخصوص روز خودش است که ثواب بی

 

نظیری برای انسان هم در این دنیا و هم در آخرت دارد»

 

نماز روز شنبه

سیّد بن طاووس از حضرت امام حسن عسکری(ع) روایت کرده که فرمود خواندم از کتابهای پدرانم علیم السّلام که هر روز شنبه چهار رکعت نماز گذارد و بخواند در هر رکعتی حمد و قُل هُوَ اللهُ اَحَد و ایة الکرسی خداوند عزّ وجل اورا در درجه پیغمبران و شهدا، و صالحین و نیکو رفیقانند ایشان

 

نماز روز یک شنبه

و نیز آن حضرت مَرویست که فرمود هر که روز یک شنبه چهار رکعت نماز بخواند و در هر رکعت حمد و سوره تبارکَ الّذی بِیَدهِ المُلک ( سوره الملک) حق تعای مکان دهد او را در بهشت هر کجائی که خواسته باشد.

 

نماز روز دوشنبه

و نیز فرمود که هر که روز دوشنبه ده رکعت نماز بجا آورد بخواند در هر رکعت حمد و توحیدده مرتبه، حق تعالی در روز قیامت برای او نوری قرار دَهد که روشنائی دهد موقف را تا غبطه برند او را جمیع خلق خدا در آن روز.

 

نماز روز سه شنبه

و نیز از آن حضرت مَرویست که هر که در روز سه شنبه شش رکعت نماز بگذارد و بخواند در هر رکعت بَعد از حَمد آیه امَنَ الرّسولُ را تا با آخر و سوره اِذا زُلزِلت الارض را یک مرتبه حق تعالی او را بیامرزد و از گناهان بیرون آید مانند روزی که از مادر متولّد شده.

 

نماز روز چهارشنبه

و نیز از آن حضرت مرویست که هر که روز چهارشنبه چهار رکعت نماز بگذارد و بخواند در هر رکعت بعد از حمد یک مرتبه سوره قل هو الله احد و سوره قدر، خداوند قبول فرماید توبه او را از هر گناهی و ترویج فرماید با حوریّه در بهشت.

 

 

نماز روز پنج شنبه

و فرمود آن حضرت که هر که روز پنج شنبه ده رکعت نماز گذارد و بخواند در هر رکعتی سوره حمد و قل هو الله احد را ده مرتبه، ملائکه به او گویند که هر حاجتی که داری بخواه که بر آورده خواهد شد.

 

نماز روز جمعه

 

و نیز فرمود که هر که روز جمعه چهار رکعت نماز کند و بخواند در هر رکعتی سوره حمد و تبارک الذی بیده الملک و حم سجده حق تعالی او را داخل بهشت کند و شفاعت او را در حقّ اهل بیت او قبول فرماید و نگه دارد او را از فشار قبر و هولهای روز قیامت.

 

از حضرت سوال شد:

در چه وقت از روزها این نمازه را باید بجا آورد؟

حضرت فرمودند:«مابین طلوع آفتاب تا وقت زوال»

 منبع: کتاب مفاتیح الجنان(حاج شیخ عباس قمی)

بهشتی باشید...

 




سید مصطفی سیدی ::: جمعه 89/5/22::: ساعت 4:8 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2


بازدید دیروز: 6


کل بازدید :33976
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
سید مصطفی سیدی
به وب لاگ از فرش به عرش خوش آمدید.
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>لینک دوستان<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<